2009/01/27

過氣女歌手?


從多年前,我們就一直嘲笑著孫13是過氣女歌手
她雖有天賦,但她不夠積極,好像"有這樣的成績就夠了",不想去追求第一名~
或許這是她的文化背景給她的影響吧?!
看看蔡就冷,不只要當第一,更要不斷地超越自己!
用這個角度看13,或許她這樣比較快樂,比較自在吧。

從她在某年的金曲獎驚人地走音後,好似一厥不振!
但其實一年後在小巨蛋的演唱會,雪恥地唱好兩天,那簡直是她歌唱生涯中音準最佳的一次,卻只能永留在現場及回憶中(因為種種因素,當時不能現場收音發專輯)...


一直知道她討厭那些宣傳、包裝,為什麼唱歌不能只是單純、開心地唱歌~
直到陳賊杉誇張地渲染埃及行的一切,是壓垮他們間信任的最後一根稻草,
或許這是一件好事,我們終於不必在宣傳期間看賊杉多過看到13的報導XD


I got a message 2 days ago from a DJ friend of mine:
Girl we love you ah!
兩天前,我有個DJ朋友傳了剪訊給我:
「我們(還是)很愛妳!」

so I messaged back:
Erm, why ah?
我回了簡訊:
「哦,怎麼了?」

he replied:
Aiya the newspaper is being bitchy again....
他又回覆:
「唉呀,報紙又有惡毒的報導了……」

eh...at that time I didn't know what he was talking about. Honestly now, I still haven't seen the 'bitchy' write up. Something about me being a has been.
唔……當時我還不曉得他所提到的究竟是什麼(報導)哩。老實說,直到現在我還是沒看到那篇說我已經過氣了的惡毒報導。

I'M A HAS BEEN? IT'S OFFICIAL NOW IS IT. Bring it on darlings. If refusing to sign on to a record company means i'm a has been then so be it. I'm going my way, whether anyone else thinks it's a good idea. I'm sick of the packaging, sick of the manoeuvring of the press, sick of formulaic promotion kits, sick of lousy inflated figures. I'm going to do my thing, at my pace, and give it up for distribution to a company of my choice. I'm keeping my hair long because it belongs to me now, and singing songs that excite me, and loving every minute of my freedom.
我過氣了嗎?就一般官方的認知或許是。親愛的,讓我們這麼說吧。假使拒絕跟唱片公司簽合約就代表我已經過氣了的話,那就是了。我正要走我自己的路,不管有沒有人覺得那是個好主意。我厭倦唱片業的包裝、厭倦媒體宣傳的手法、厭倦刻板的宣傳方式、厭倦誇大的銷售數字。我要用我自己的步伐去作(音樂、專輯),然後挑選一家公司幫我發行。我把頭髮留長了,因為它終於屬於我的了,我要唱我真正想唱的歌,享受我每一分鐘的自由。

I am no longer burdened by the unbearable lightness of being. It's great being free and I have Nicole to thank for reminding me how short life could be.
我不再為生命中不能承受之輕所壓迫,能夠自由享受生活(與工作)真的很棒,Nicole的悴逝讓我體驗到人生真的很短暫。

I'm going my way so bring it on.
我要堅持走我自己的道路。

引用自孫13一點都不祕密的私密BLOG

雖然我們仍舊嘲笑著說"13到底過氣去哪裡,到底要嫁沒~",但我欣賞她的勇氣!
或許她心中真的覺得,她賺的錢已經夠她過不錯的生活,現在她要自在的唱歌?!

也不用再穿這可怕的驚典窗簾亮片裝XD

沒有留言:

張貼留言