2005/08/21

13留言∥鐵若伯的廚藝

BUT, I had time to go for dinner at my friend's place. One of them is a fantastic cook. We had freshly shucked oysters with garlic vinagrette and lemon, pan-fried foie gra with poached pears on top of toasted garlic raisin bread with dark cherry sauce in red wine, and zingarello linguine with mushrooms and peppers. We had different wines with each course. He was truly magnifique, considering his full time job is a lawyer. I am in awe.

I told him that I can cook rice. That's not a bad feat considering I never knew how to a few months back. Thanks to the numerous typhoons in Taiwan!!!!! I can stir fry vegetables and pan fry beef dipped in shabu shabu sauce plus red wine and garlic. Simple but good enough.


但是,我有空到我一個朋友的家裡吃晚餐,他們其中一個是很厲害的廚師。我們吃了淋上大蒜醋和檸檬的去殼生蠔、用淺鍋油炸的鵝肝醬、塗上浸泡在紅酒中的深色 櫻桃醬的烤大蒜葡萄乾麵包(上頭還擺了水煮的西洋梨)、蘑菇胡椒義大利麵,每道菜都配不同的酒喝。他真的很厲害,尤其他的正職是一位律師。我真的很欽佩 他。

我告訴他我會煮飯,考慮到我從不會做得一手好菜,會煮飯是不錯的技藝。感謝台灣最近一連串來襲的颱風!!!讓我可以把炒菜和平煎的牛肉放進涮涮鍋的湯汁裡攪一攪,再加上紅酒和大蒜,很簡單可是已經很棒了。

她的朋友會煮那些東西真的很了不起,但是她也不用因為怕丟臉就說I can cook rice
rice 耶,米的意思嗎?
小莫姊姊也會煮啊!!!
而且她說她煮的那串東西,感覺就很噁心…令人不敢恭維。

桃園人對於她說「感謝台灣一連串的颱風」一定很感冒~~





還好,她還持續留言著,不然我還不禁懷疑燕窩根本在垃圾堆填區了~~

6 則留言:

  1. 什麼叫做"小莫姊姊也會煮啊" =..=
    至少我也是很會做三明治的好不好
    沒禮貌
    monicaytsu 於 August 21, 2005 06:18 PM 回應

    回覆刪除
  2. 三明治跟煮「飯」不一樣耶
    hobochi 於 August 22, 2005 12:41 PM 回應

    回覆刪除
  3. 煮飯這種事有什麼難的
    米放進去電鍋 加水 按下去不就OK啦
    monicaytsu 於 August 22, 2005 07:05 PM 回應

    回覆刪除
  4. 我也覺得很奇怪,煮飯我也會
    孫小姐到底在得意什麼
    (以前還說自己的拿手菜是煮泡麵 <( ̄oo, ̄)/)
    hobochi 於 August 22, 2005 08:32 PM 回應

    回覆刪除
  5. 這傢伙用陳爸媽的話來講就是....



    "不‧求‧上‧進"呀~~
    Aoi 於 August 22, 2005 08:56 PM 回應

    回覆刪除
  6. 看來我還好一點
    雖然廚藝不精
    但是一直都很低調
    monicaytsu 於 August 22, 2005 11:41 PM 回應

    回覆刪除