2007/09/22

13留言∥ HELLO FROM XINJIANG


HELLO FROM XINJIANG

I AM IN XINJIANG. I FEEL THE INADEQUACY OF MY TYPING IN MANDARIN MEANS THAT I SHOULD TYPE IN CAPS. IT'S LIKE WHEN IN A LOSING ARGUMENT, YOU FIND YOURSELF TALKING LOUDER AND LOUDER.

Today my friend chided me for being an erratic lousy Singaporean, always flitting in and out of my home country. BUT I argued that I was expending my talent overseas. Likewise, I could be blamed for not learning Mandarin as well as I should, but eventually, I would put the responsibility on my education, my friends and the environment which I grew up in. So I apologize, for not apologizing.

hmm, not relevant.

I've been trying to finish The Rule of Four (a fiction book). It isn't the greatest literary work but my short attention span does horrify me. Perhaps, as some might suggest, I am still a child. But I'm 29 YEARS OLD. Trust me, the thought process does alter over time. Hanging on to the tails of youth isn't on my mind at all.

What I might be trying to say, is that, this is the point of my life whereby I love. I might make mistakes here and there, and there might be things I would never ever get down to doing, and some things are worth the extra mile, and some are best left alone. At 29, I have learnt this. And....It took me quite a bit to learn this.

The hard part, is deciding, which is which.

And then suddenly you realise, it's not that hard.

heheheheh

I hope I have confused everyone of you.


yz


(標題)來自新疆的問候
各位

我現在在新疆。我覺得我在華語用字和表達上有些欠缺,所以我需要在這裡用英文大寫表示。就好像在爭辯中失利一樣,你會發現自己講話越來越大聲。

今天我的朋友怪責我是一位無定向、爛透的新加坡人,常常進進出出自己的國家。但我爭辯說,其實我在國外發展所長*。同樣地,我也會被指責不好好學華語。但最後,我會把責任推到我所接受的教育,我的朋友和我成長的環境上。所以我道歉,為了我不道歉而道歉。

呀,不是那麼相關的。

我在嘗試讀完 “The Rule of Four” (一本小說)。它不是最出色的文學作品,但我被我這麼短暫的專注力嚇倒了。可能,像某些人所指的,我仍是一個小孩。但我已經 29 歲了。相信我,思想會隨著時間改變。我沒有想要留住青春。

我想說的是,現在是我生命中喜愛的時刻。我可能會犯錯 (到處碰壁),總有些事情沒有切切實實開始,總有些事情更值得去做,而有一些就應該放在一旁不管。29 歲的今天,我學會這個。而且….我付出了不少才學到。

困難的部分,是決定,什麼是輕什麼是重。

然後你突然會發現,其實沒有那麼難。

嘻嘻嘻

我想我把你們每個人都搞迷糊了。

Very Happy

燕姿

註︰* 假定是打錯字,原意想用 expanding,而不是 expending。



大概是卡逼透網頁改版讓13很驚訝,搞不好是讓她以為不小心點到燕窩才嚇成這樣!

2 則留言:

  1. 基本上
    看13辯解的氣勢跟某祕密武器很相似....

    回覆刪除
  2. 此時需要請有經驗的過來人出來現身說法嗎

    :)

    回覆刪除